Els dies 6, 7 i 8 d’octubre vaig assistir en Valladolid al 1r congrés sobre “l'Abandó Escolar”, donat que el nostre IES participa en el programa d’innovació “aula oberta”, de la Conselleria d’educació, per prevenir l’absentisme escolar. La meua sorpresa va ser comprovar que el concepte “d’abandó escolar” fa referència a tots aquells joves entre 18 i 24 anys, que no han continuat estudis o bé no han acabat aquells que havien començat. En Espanya la tassa d’abandó està en el 32%, percentatge evidentment alt. L’objectiu del congrés era conscienciar als responsables educatius de la necessitat de baixar eixa tassa al 15% en el 2020 que és la mitjana europea. La solució que proposa el Ministeri d’Educació per reduir eixa tassa és potenciar la Formació Professional i per tant més tècnics en el món laboral. Per aconseguir-ho es vol flexibilitzar l’accés amb nous programes com els de Qualificació Professional Inicial, preparació de les provés d’accés als 17 anys, facilitar la continuïtat amb els cicles de grau superior, conciliar estudi i treball, començar la prevenció del fracàs escolar en primària i no esperar a secundària (Em pregunte perquè no es fa desde infantil i en la família) i facilitar l’accés a les beques i ajudes necessàries. Es va parlar molt de la importància del professorat, la família i el context social i econòmic de la zona en tot aquest procés. De fomentar la contractació dels titulats per part dels empresaris i la iniciativa pròpia.
Aquesta ampliació del temps d’estudi sembla interessant i necessària, doncs, en una societat globalitzada i del coneixement en la que ens trobem cada vegada més es necessiteen professionals ben formats. L’èxit d’aquesta proposta evidentment passa per què el nostre entorn econòmic i social la considere imprescindible per una millora tecnològica i productiva important i donar oportunitats reals als joves (són el 40% del paro).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada